duminică, 9 noiembrie 2008

Marketing de 5 stele


Testele de siguranta efectuate de EuroNCAP (…fie ele si realizate la o viteza de 64km/h) sunt indubitabil un element pozitiv al industriei auto. Problema apare cand rezultatul acestora se transforma intr-un sticker lipit pe luneta masinii. Nu de putine ori strategiile de marketing pentru un anumit model s-au axat pe aceste 5 stelute galbene lipite-n geam si nu de putine ori clientii au plecat acasa fericiti la volanul unei masini de 5 stele EuroNCAP…doar pe site. Majoritatea modelelor de generatie noua se bucura de un asemenea accesoriu insa realitatea nu este atat de roz cum pare.


In showroom afli ca modelul Corsa al constructorului Opel (exemplu aleatoriu, fara scopuri ascunse, primul nume de model de 5* ce mi-a venit in minte) a primit numarul maxim de stele la testele efectuate de European New Car Assessment Programme. Informatia se poate verifica foarte usor accesand site-ul forului mai sus mentionat. Excelent. Alegi varianta 3 usi, echiparea de baza, motorul cel mai mic (doar e criza economica), achiti 9.380 euro si esti fericitul posesor al unei masini premiante in cadrul testelor de siguranta. Partea proasta? Masina achizitionata nu are 5 stele EuroNCAP si asta pentru ca supus testelor de siguranta a fost un model dotat cu airbaguri frontale, laterale, airbaguri cortina si chinga centura de siguranta, unele elemente lipsind din echiparea de baza a modelului. Pentru aceste elemente trebuie sa mai scoti din buzunar 800 euro adica 8,5% din valoarea automobilului ajungandu-se la un +13,7% daca optezi si pentru ESP (dotare standard ceruta de EuroNCAP incepand cu 2009 pentru obtinerea celor 5 stele). In final,ce am cautat..si ce am cumparat!


Daca rezultatele testelor de acest gen ar ramane la nivelul “in-house” poate s-ar evita crearea unei confuzii precum cea prezentata mai sus. Dincolo de portile "testerilor" si cele ale producatorului aceste rezultate nu inseamna decat un nou punct de plecare pentru o strategie de marketing. Viata si securitatea ocupantilor unei masini depind de mult mai multi factori decat cei prezenti in cadrul unui test de siguranta iar faptul ca masina ta detine 5* pe site-ul EuroNCAP si are un sticker frumos cu 5 stelute galbene pe luneta nu reprezinta garantia iesirii nevatamate dintr-un posibil incident rutier.

Un comentariu:

  1. Intamplator Kia Ceed chiar scoate cinci stele si la dotarile de baza avand vreo sase airbaguri de la mama ei dar in general stickerul ala e departe de adevar (a se vedea Nisan Qashqai, masina cu 5 stele absolute care a fost testa la cea mai scumpa echipare practic).

    RăspundețiȘtergere